W mediach ciągle słyszymy o szkodliwych związkach, które przenikają z opakowań do pożywienia. Najczęściej są to farby używane do drukowania etykiet. Dlatego Unia Europejska zarządziła, że w procesie produkcji opakowań spożywczych należy ograniczyć do minimum możliwości przenikania szkodliwych substancji z etykiet do wnętrza opakowań. Według UE zastosowanie bezpiecznych farb i lakierów to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Jednak konieczne są przede wszystkim zmiany w procedurach produkcyjnych. 

Bezpieczny druk - przepisy Unii Europejskiej

Producenci wprowadzają zmiany w druku

Coraz więcej drukarni stosuje się do tego zarządzenia co nas bardzo cieszy - nikt nie chce jeść toksycznych związków. Na przykład, wrocławska drukarnia Orion doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Kilka lat temu wprowadzili kilka zmian technologicznych w drukarni, stawiając na bezpieczne dla produktów spożywczych wodorozpuszczalne farby i lakiery. Zmodyfikowali również nawyki technologiczne i wprowadzili dodatkowe rygory produkcyjne. 

Wielki powrót farb UV

Obecnie na rynek wprowadzane są nowe farby UV o współczynniku przenikania substancji z etykiety do opakowania niższym niż 10 cząstek na miliard. Jest to innowacja na skalę światową, ponieważ w technologii druku fleksograficznego tak niski poziom migracji nie został nigdy wcześniej osiągnięty.

Do tej pory druk bezpiecznych etykiet wiązał się jedynie z koniecznością stosowania farb wodnych. Teraz drukarnie opakowań i etykiet mają bezpieczną alternatywę. Producenci farb UV nowej generacji zadbali o to, by wszystkie komponenty, których wpływ na człowieka nie jest znany, nie migrowały powyżej 10 ppb, co jest zgodne z przyjętą przez Unię Europejską tzw. Dobrą Praktyką Produkcyjną (GMP) oraz standardami Europejskiego Zrzeszenia Producentów Farb. Farby UV powracają do użytku w przemyśle spożywczym po kilku latach niełaski. Są udoskonalone, a jednocześnie bezpieczne dla nas.

Polecamy również

Bezpieczne pakowanie paczek w sklepie internetowym

Funkcje i rola opakowań papierowych w przemyśle spożywczym, sklepach i marketach

Papierowe torby zamiast reklamówek foliowych - czy to ma sens?

Opakowania na pieczywo - papierowe czy foliowe - jak pakować chleb

Kolory w marketingu - jakich używać, psychologia kolorów

Tłusty czwartek - historia i ciekawe zwyczaje w Polsce i innych państwach

Historia herbaty na świecie - fakty i mity

Historia opakowań jednorazowych do pakowania żywności

Le sac en papier - historia najsłynniejszej torby papierowej z nadrukiem

Historia papieru natron - od faraonów po ekologiczne pakowanie

Historia torby papierowej - jak stała się popularnym opakowaniem

Opłata recyklingowa 2018 - informator dla przedsiębiorcy

Używamy Cookies - Więcej
ZAMÓW KONTAKT
ZOSTAW SWÓJ E-MAIL LUB TELEFON