W zależności od wciąż rosnących potrzeb i oczekiwań klientów oraz charakteru i specyfiki usług danej działalności handlowej, właściciele wspólnie z projektantami prześcigają się w pomysłach na tanie, dostosowane do artykułu, wygodne i estetycznie wykonane opakowanie na oferowany produkt (odrębną sprawą jest konieczność spełnienia warunków i norm określonych dla opakowań przeznaczonych do kontaktu z żywnością – wymagane atesty PZH).
Podstawową funkcją opakowania jest ochrona produktu znajdującego się wewnątrz przed wystąpieniem ewentualnych uszkodzeń, np. w czasie transportu, magazynowania, czy - w przypadku kruchych przedmiotów – nawet podczas jego ekspozycji. Ponadto, szczególnie dzisiaj, nie mniej ważne jest kreowanie wizerunku produktu właśnie poprzez opakowanie, które staje się jego wizytówką, przez co produkt osiąga znacznie wyższą rangę, a jego wartość wzrasta przez sam wygląd opakowania. Łączą się tutaj ze sobą dwie funkcje, mianowicie: funkcja dekoracyjna opakowania, która sprawia, że konkretny przedmiot staje się wizualnie atrakcyjny dla klienta oraz bezpośrednio z nią związana funkcja promocyjna, czy reklamowa danego artykułu wpływająca na sam akt jego zakupu.
Pomysł na opakowanie, jego całościowy projekt, a więc zarówno materiał, z jakiego jest wykonany, kształt, wielkość oraz rozwiązanie graficzne, muszą zostać dobrane w taki sposób, by eksponowany poprzez nie artykuł przykuł uwagę potencjalnego klienta. Liczy się więc także jakość wykonania, która jest szczególnie ceniona w przypadku towarów luksusowych, gdzie każdy, najmniejszy nawet detal, ma ogromne znaczenie. Stąd właśnie precyzyjne, ręcznie wykonywany nie tylko przedmiot, ale także dorównujące mu jakością opakowanie, które jest niewspółmiernie bardziej kosztowne, niż wyroby masowej produkcji.
Nie należy zapominać, iż opakowanie pełni również rolę identyfikacji marki/produktu oraz stanowi przekaz istotnych informacji o produkcie, jego pochodzeniu wraz z innymi treściami związanymi z jego specyfikacją, przeznaczeniem, użytkowaniem, itp. Dzisiejsze wymogi rynku łączą więc podejście stricte funkcjonalne opakowań z aspektem estetycznym, i - jakże ważnym – reklamowym (promują sam produkt i producenta). Coraz częściej opakowanie
spełnia się nie tylko jako produkt dodatkowy, czy odrębny, ale samo w sobie jest małym arcydziełem nierozerwalnie związanym z tym, co w sobie zawiera.
Współczesny pęd w kierunku ekologii sprawił, że oferowana gama opakowań musi sprostać wymaganiom, jakie stawia ochrona środowiska. Sygnowanie opakowań, jako „przyjaznych środowisku naturalnemu” staje się dodatkowym atutem i nierzadko kartą przetargową w ręku producenta.
Ze względu na rodzaj materiału, z którego opakowanie jest wykonane wyróżniamy opakowania z tworzyw sztucznych oraz opakowania z tworzyw naturalnych.
Do pierwszej kategorii zaliczamy, np:
Do opakowań wykonanych z surowców naturalnych zaliczamy, np:
Ze względu na trwałość/zużycie opakowania dzielimy na:
Ze względu na ilość pakowanego towaru/pojemność:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:
Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.
Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku złożenia zamówienia - imię, nazwisko oraz adres. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.
Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:
Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.
Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.
Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.
Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.
Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.
Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.
Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.
Zaufanie partnerzy: