Rozpoznawalność marki to jeden z kluczowych czynników, które wpływają na rozwój i sukces w branży – niezależnie od sektora, w którym działasz, czy nawet stopnia jego konkurencyjności. Zasada jest prosta – gdy klient kojarzy (i to najlepiej pozytywnie) dany produkt lub usługę, szansa na to, że wybierze właśnie ten, a nie inny spośród morza możliwości, znacznie wzrasta.
Co więc należy zrobić?
Budować wizerunek marki rozmaitymi sposobami. Jednym ze skuteczniejszych stanowi … wybór opakowań oraz reklamówek z nadrukiem według indywidualnego projektu.
Opakowania z nadrukiem bywają niekiedy … nawet ważniejsze niż sama zawartość.
To fakt, który niegdyś być może zadziwiał, ale w tym momencie stanowi wyznacznik, którym kieruje się coraz więcej firm. Podkreślają to specjaliści od marketingu, bogaty w informacje przekaz płynie z coraz to nowych publikacji naukowych.
Na temat wpływu opakowań, torb reklamowych, torebek z nadrukiem na zachowania i wybór konsumentów od wielu lat prowadzi się badania, które niezmiennie sprowadzają się do jednego wniosku – im atrakcyjniejsze i najlepiej spersonalizowane opakowanie, tym większa szansa na sprzedaż!
Według badań ponad połowa decyzji zakupowych podejmowanych jest impulsywnie. Choć większość z nas udaje się do samoobsługowego sklepu spożywczego z gotową listą zakupów, ostatecznie nawet 80% wyborów dokonujemy… stojąc tuż przed półką.
Do przekonania bądź zniechęcenia do danego produktu wystarczy chwila – w ciągu zaledwie 7 sekund klient kształtuje sobie opinię o danym artykule i w efekcie sięga po niego albo… zostawia, już nie wracając.
Wygląd torebki, pudełka czy pojemnika ma niebagatelne znaczenie – zgodnie z wynikami badań atrakcyjne opakowanie może stanowić dla klienta wartość dodaną, a nawet zwiększać wartość samego produktu! W zależności od wyznaczonej funkcji i wybranego designu podnosi prestiż, wpływa na spójność marketingową marki, upiększa produkt i całą jego historię, sprawia, że klient może poczuć się wyjątkowo itd.
Dlatego tak dużą rolę w procesie sprzedaży i kreowania wizerunku marki przypisuje się opakowaniom. Mają zwrócić uwagę, wyróżnić się, zachęcić, przekonać – i jeszcze posłużyć na długo po zakupie.
Konsumenci często deklarują, że podejmując decyzję co do zakupu, kierują się w dużej mierze opakowaniem produktu – głównie jego wyglądem, ale także późniejszą przydatnością. Generalnie im schludniejsze, elegantsze lub wzbudzające przyjemniejsze skojarzenia, tym chętniej konsument sięga po zawartość, którą kryje piękne pudełeczko albo siateczka.
Na podobnej zasadzie lubimy też opakowania zostawiać – szczególnie te ładne i praktyczne, które mogą się jeszcze do czegoś przydać. Cieszące oczy pudełka po różnych towarach nadają się do przechowywania drobiazgów w domu, garderobie czy garażu.
Atrakcyjna torba z napisami idealnie sprawdzi się na kolejne zakupy. A gdy będzie naprawdę porządnie wykonana – tak jak np. reklamówki foliowe LDPE (z grubej, mocnej folii) – posłuży na jeszcze wiele wypraw i znajdzie wiele przeznaczeń, przywiązując klienta do siebie i do… marki, którą prezentuje.
Torby foliowe stanowią wręcz idealne narzędzie skutecznego brandingu, które mocno wspomaga działania z zakresu marketingu mix. Za pomocą tego, de facto prostego i całkiem szybkiego w realizacji, rozwiązania możesz przyciągać uwagę, czynić swoją markę bardziej rozpoznawalną, a nawet poszerzać jej wpływy.
Torba zakupowa z indywidualnym nadrukiem, estetycznie wykonana, ładna, zgrabna i funkcjonalna – czyli taka, która zwyczajnie się podoba – będzie chętniej i częściej noszona.
Zależność tutaj również jest prosta:
Im więcej osób ją zobaczy, tym większa szansa na zwiększenie Twojej rozpoznawalności.
Im dłużej zostanie z klientem i będzie przez niego chętnie używana, tym mocniej przywiążesz go do swojej marki.
Im ładniejszy i ciekawszy design zastosujesz, tym bardziej wyróżnisz się na konkurencyjnym, różnorodnym tle.
I im więcej uwagi poświęcisz zagadnieniu torb z własnym nadrukiem – z których możesz uczynić naprawdę potężne narzędzie promocji – tym większe korzyści osiągniesz.
By tak było, należy wraz z reklamówką z logo dostarczyć klientowi kompleksowy szereg korzyści wynikających z jej stosowania na co dzień.
To fakt, opakowania, szczególnie te foliowe, dawno już przestały pełnić funkcję tylko praktyczną. Od nowoczesnej reklamówki wymaga się, aby była wytrzymała, wygodna w noszeniu, a co więcej oryginalna i estetyczna!
Opakowanie, które wybiega poza ramy funkcjonalności, a oferuje klientowi coś znacznie więcej – doznania wizualne, atrakcyjność, a nawet wartość prestiżową – znacząco podnosi wartość samego produktu. Sięgnięcie po indywidualny projekt graficzny i nadruk na torbach często stanowi punkt wyjścia w działaniach marketingowych firmy, która dopiero startuje na rynku lub chce poszerzyć swoje wpływy.
Mając tę świadomość, warto wykorzystać możliwości, jakie niesie za sobą… najzwyklejsza nawet reklamówka foliowa. Bo przy odpowiedniej, czyli profesjonalnej, a jednocześnie oryginalnej grafice, torba z logo podziała jak najlepsza i bardzo skuteczna forma reklamy. Podstawową bowiem funkcją marketingową, jaką spełniają torby reklamowe z nadrukiem, jest zaprezentowanie marki.
W następnej kolejności chodzi o to, by stała się ona rozpoznawalna i zapamiętana. Jeśli więc zadbamy o jej przyciągający uwagę design i zarazem wytrzymałość, damy klientowi gotowe i przydatne rozwiązanie, które będzie mógł stosować na co dzień.
Wytrzymałe torby na zakupy z nadrukiem z powodzeniem sprawdzają się nie tylko podczas wyprawy do spożywczego sklepu, ale także w dalszej podróży, przy przeprowadzce – sposobów użycia torebki reklamowej można znaleźć bardzo wiele.
Większość z nas potrafi wskazać mnóstwo sytuacji, kiedy reklamówka w większym i mniejszym stopniu się przydaje – w XXI wieku opakowania foliowe, w tym kolorowe torby reklamowe znajdują zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Stanowią więc doskonały sposób i jednocześnie olbrzymią szansę na rozreklamowanie się i wyróżnienie na tle konkurencji, którą zdecydowanie warto wykorzystać.
Podsumowując – idealna reklamówka foliowa będzie zarówno funkcjonalna, jak i estetyczna.
Tak, by klient – a więc tak naprawdę każdy z nas – mógł ponownie ją wykorzystać, ciesząc się z praktycznego przedmiotu do pakowania, przenoszenia i przechowywania w istocie czegokolwiek, i jednocześnie – ciesząc oko przyjemną grafiką, kolorami i motywem z logo marki.