O ile rozpoczęcie własnej działalności można uznać za coś stosunkowo łatwego, tak zupełnie sytuacja wygląda w momencie, gdy chcemy stworzyć silną markę. To, jak istotny jest odpowiedni branding, najlepiej obrazuje porównanie znaczenia marki kawiarni zza rogu, a Starbucksa, który to znany jest przecież na całym świecie. O ile obydwie formy działalności zapewniają podobne usługi, tak w rzeczywistości główną różnicą między poziomem zainteresowania klientów jest właśnie branding.
Pokrótce, branding to tak naprawdę ten tajemniczy składnik, który sprawia, że konkretny biznes nie ginie w tłumie. Zamiast tego, jest w stanie zyskać na sile i pozostać na dłużej w pamięci klientów, dzięki czemu właściciel firmy z odpowiednim brandingiem jest w stanie lepiej zarobić. To właśnie dzięki brandingowi jesteśmy bowiem w stanie w odpowiedni sposób zaplanować kierunek, w którym podążać będzie nasza działalność. W tym tekście dowiesz się o 5 metodach brandingu w biznesie, które pomogą zwiększyć rozpoznawalność twojej marki.
Przed rozpoczęciem swojej działalności ważne będzie zadbanie o odpowiednie dostosowanie strategii w odniesieniu do brandingu. To właśnie dzięki temu będzie można wymyślić plan akci, który wyróżni nasza działalność od pozostałych firm znajdujących się na rynku.
Bardzo ważne jest przy tym zadbanie o nadanie swojej marce odpowiedniej osobowości, czego nie powinniśmy jednocześnie mylić ze strategią biznesową. Ma ona bowiem na celu to, jak masz zamiar radzić sobie ze swoją działalnością w zakresie produktów, rynków i więcej. Natomiast sama strategia brandingu ma na celu określić, z czym chcesz, żeby ludzie kojarzyli twoją markę.
Branding jest między innymi bardzo ważnym elementem kasyn internetowych, które pragną zachęcać swoich graczy do skorzystania ze swoich usług. Nie licząc ofert z rodzaju casino 10 euro bez depozytu za samą rejestrację, serwisy hazardowe starają się zwiększać zainteresowanie swoimi usługami właśnie poprzez dodatkowe oferty bonusowe. Oferty z rodzaju bonusy bez depozytu są korzystne ze względu, że gracz może przetestować wybrane gry oraz kasyno bez ryzyka dla swojego portfela.
W związku z tym niemal każde kasyno internetowe, które spotkamy w sieci, wyróżnia się pod jakimś względem, jeśli chodzi o estetykę swojego serwisu. Nierzadko tego rodzaju platformy stawiają również na rozwiązania w postaci specyficznej tematyki lub nawet maskotki, które mają na celu zwiększyć zainteresowanie potencjalnych graczy marką.
Odpowiedni plan dla marki własnej firmy jest właśnie tym elementem, który jest w stanie przekonać potencjalnych klientów do tego, że warto stawiać na twoje usługi. Przy tym ważne jest również zadbanie o unikatowość swoich usług, co pozwoli wyróżnić się spośród pozostałych przedsiębiorstw. Aby zrobić to w skuteczny sposób, należy dogłębnie zrozumieć poniższe aspekty działalności:
To właśnie dzięki temu firma jest w stanie stworzyć odpowiednią strategię. Co więcej, istotne będzie też określenie, co reprezentuje nasza marka. Po zadbaniu o te elementy, można przejść do wybrania jednej z metod brandingu, które opisujemy poniżej. Warto wspomnieć, że odpowiednia agencja brandingowa ułatwi dobranie skutecznej metody.
W momencie, gdy uważasz się za eksperta w pewnej dziedzinie, powinieneś rozważyć promowanie swojej osoby na rynku za pomocą tego rodzaju brandingu. Tego rodzaju rozwiązanie jest przydatne szczególnie w momencie, gdy mamy do czynienia z pojedynczą osobą, docelowo pracującej na samozatrudnieniu.
Osoby, które mogą zyskać na brandingu osobistym to influencerzy, którzy w ten sposób mogą pokusić się o większy zasięg. Taka strategia jest również zalecana indywidualnym konsultantom z różnych dziedzin, czyli osobom na takich stanowiskach jak prawnicy, projektanci mody, agenci nieruchomości oraz pozostałe osoby, których usługi zostały dostosowane do indywidualnych potrzeb w różnych branżach.
Przykładem udanego brandingu produktu jest między innymi to, jak bardzo popularne jest nazywanie dowolnego samochodu terenowego mianem Jeepa, mimo że jest to pojedyncza marka zajmująca się produkowaniem takich aut. Celem w takiej strategii jest zatem wybranie swojego docelowego produktu, wokół którego zbudowanie zostanie nasza marka.
Istnieją również inne udane przykłady brandingu produktu, wśród których warto wspomnieć o Coca-Coli czy Pepsi. Jest to udany sposób na promowanie swojej marki, o ile zatrudnieni specjaliści będą zajmować się tym przez wiele lat. W efekcie ludzie powinni zacząć kojarzyć twoją markę z konkretnym produktem.
O ile zasada działania jest tutaj podobna do tego, co opisaliśmy powyżej, chodzi tutaj o oferowanie usług. Przykładowo możemy tutaj zwrócić uwagę na Ubera albo Airbnb. Gdy ktoś mówi, że chce zamówić Ubera, to już wiemy, że mamy do czynienia z silna ekspozycją swojej usługi, która w tym przypadku polega na przewożeniu osób z jednego miejsca na drugie. Obraz twojej marki musi zatem być w mocny sposób powiązany z tym, jakiego rodzaju usługi zapewnia twoja firma.
Tutaj będziemy mieli do czynienia z promowaniem konkretnej marki, która pozostaje w świadomości konsumentów. Niekoniecznie będzie to miało związek z konkretnym rodzajem usług czy konkretnym produktem. Świetnym przykładem tego jest Google, który jako korporacja jest znana między innymi z Google Maps czy Gmaila. Jest to odpowiednie rozwiązanie dla wszystkich tych biznesów, gdzie oferta skupia się wokół zapewniania dostępu do różnorodnych usług oraz produktów.
W przypadku tego rodzaju strategii brandingowej mamy do czynienia z sytuacją, gdzie jedna firma-matka ma pod sobą wiele różnorodnych rozpoznawalnych marek. Odpowiednim przykładem będzie tutaj Nestle, które jednoczy pod sobą masę znanych produktów. Takie rozwiązania jest stosowane przez ogromne korporacje, które są w stanie zjednoczyć pod swoim szyldem wystarczająco dużą liczbę popularnych produktów czy serwisów.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:
Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.
Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku złożenia zamówienia - imię, nazwisko oraz adres. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.
Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:
Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.
Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.
Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.
Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.
Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.
Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.
Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.
Zaufanie partnerzy: