Dziś firmy muszą stawiać na różne rozwiązania marketingowe, aby walczyć o klienta, swoją pozycję na rynku. W szczególności widać to choćby po ich aktywności w social mediach. Niemniej jednak wciąż wykorzystywane są także tradycyjne metody. Jedną z nich bez wątpienia są opakowania. Z ich pomocą można bowiem budować wizerunek marki, pokazywać, że ma ona pomysł na siebie. Jak to działa w praktyce?

System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej jest jednym z głównych czynników, dzięki których buduje się wizerunek marki. Każda firma musi mieć przecież logo, które następnie można umieszczać na produktach i opakowaniach.

Co jest niezwykle ważne, system identyfikacji wizualnej nie jest czymś nowym, gdyż związany jest z pierwszymi cywilizacjami. Potrzeba przynależności jest tym, co towarzyszy nam od struktur plemiennych.

W szczególności jest to widoczne w późniejszych czasach, gdy w Europie każdy ród tworzył swój herb. Ten miał stać się znakiem rozpoznawczym rodziny. Można go zatem porównać do logo, jakim posługują się firmy. Dziś bardzo ważna jest inwestycja w branding, albowiem nadal sporo konsumentów chętniej sięga po te marki, które już zna. Dlatego duże korporacje nie szczędzą pieniędzy na kreowanie swojego wizerunku. A co niezwykle ciekawe, można go również uzyskać poprzez opakowania.

Opakowanie przyciąga wzrokiem

Wybór opakowania jest niezwykle istotny, gdyż wiele osób jest wzrokowcami. Od dawna konsumenci wybierają te produkty, które są dla nich atrakcyjne wizualnie. Możemy mieć gorszą rzecz niż konkurencja, lecz jeśli nadamy mu świetne opakowanie, to wtedy mamy duże szanse na to, że zostanie wybrany przez konsumenta. Z tego też powodu wielkie sieci marketów zrezygnowały z brandingu, korzystając z niezwykle prostych opakowań.

Klient miał wiedzieć, że płaci za najtańszy produkt. Dziś można jednak poniekąd oszukać ten system, decydując się na piękne opakowanie, które będzie maskować pewne niedoskonałości naszego produktu. Z drugiej jednak strony możemy połączyć wysoką jakość rzeczy ze sferą wizualną, dzięki czemu klienci będą kojarzyć nasz wytwór nie tylko jako coś najlepszej klasy, ale także z ładnym opakowaniem.

Opakowania a hazard

Obraz eleganckiego opakowania, prezentu jest także wykorzystywany przez firmy online. Świetnym tego przykładem mogą być firmy hazardowe. Na rynku dostępne są bowiem dziś liczne kasyna internetowe. Te, chcąc przyciągnąć do siebie uwagę graczy, wprowadzają różne promocje.

Jednymi z nich są bonusy bez depozytu, które pozwalają na odebranie prezentu na start. Często można zetknąć się z sytuacją, gdy gracz musi kliknąć w ikonę prezentu, aby odebrać to, co znajduje się w środku. Niby to tylko prosta czynność, ale nadaje całości formy obdarowywania.

Z nieco inną sytuacją zetkniemy się w kasynach naziemnych. Wciąż na świecie funkcjonuje wiele takich obiektów, które pełne są gier hazardowych. Najbardziej widać to w Las Vegas, gdzie mamy do czynienia z wielkimi kompleksami. Jako hotele i kasyna stawiają one na własną markę, a goście otrzymują prezenty w opakowaniach z logo marki. Dzięki temu zwiększa się prestiż, jak i budowanie wizerunku firmy.

Opakowanie jako symbol

Jak już wspomnieliśmy, można osiągnąć sukces, stawiając na oryginalne i eleganckie opakowania. Są takie sklepy, zwłaszcza z biżuterią czy drogimi ubraniami, gdzie proces pakowania zakupów jest wręcz jak tworzenie dzieła sztuki.

Dzięki temu klienci kojarzą markę nie tylko z produktami, lecz także opakowaniami. Z takich bardziej przyziemnych spraw można przytoczyć Coca Colę. Przez lata znana ona była przede wszystkim ze szklanych butelek, które różniły się od konkurencji i stały się symbolem tej firmy.

Choć dziś o wiele częściej kupujemy ten napój w puszkach i plastikowych butelkach, to jednak często wizerunek dawnego opakowania jest wykorzystywany przez producenta.
Opakowania są w stanie w znaczący sposób wpływać na popularność i odbiór marki. Mamy w historii kilka takich przykładów, które świetnie pokazują, jak opakowanie może się nam kojarzyć z produktem:

  • Czekolada Milka - chyba każdy z nas kojarzy fioletowe opakowanie tej znanej czekolady z charakterystyczną krową. Kiedy widzimy czekoladę w takim kolorze, od razu kojarzy się nam z taką marką.
  • Krem Nivea - tu mamy przykład tego, jak opakowanie może pozostać praktycznie takie samo przez wiele dekad. Choć zmienił się materiał, to jednak nadal popularny krem można kupić w charakterystycznym niebieskim opakowaniu.
  • Niebieskie pudełko Tiffany - jest to jedno z najbardziej rozpoznawalnych opakowań na świecie. To kultowe pudełko wprowadzone zostało na rynku w połowie XIX wieku.
  • Opakowania Apple'a - tutaj nieco inny przykład, ale firma Apple ma nawet osobny dział, który zajmuje się projektowaniem pudełek, w których umieszczane są potem smartfony czy inne produkty. Cechują się tym, że są o wiele większe od konkurencyjnych rozwiązań, sprawiając nieco wrażenie rozpakowywania prezentu.

Oczywiście podobnych przykładów jest o wiele więcej. Dowodzi to tylko tego, że firma stawiając na ciekawe opakowanie, może na tym tylko zyskać, gdyż będzie w stanie utkwić w głowie konsumentów.

Zaprojektowanie logo, opakowania, a następnie wdrożenie ich do produkcji, to jedna z faz budowy wizerunku marki. Klient musi nas z czymś kojarzyć, a jeśli znajdujemy się na marketowej półce obok wielu innych produktów, to musimy się wyróżniać. Dlatego też od lat opakowania stanowią ważny element marketingowy.  

 

Polecamy również

Bezpieczne pakowanie paczek w sklepie internetowym

Funkcje i rola opakowań papierowych w przemyśle spożywczym, sklepach i marketach

Papierowe torby zamiast reklamówek foliowych - czy to ma sens?

Opakowania na pieczywo - papierowe czy foliowe - jak pakować chleb

Kolory w marketingu - jakich używać, psychologia kolorów

Tłusty czwartek - historia i ciekawe zwyczaje w Polsce i innych państwach

Historia herbaty na świecie - fakty i mity

Historia opakowań jednorazowych do pakowania żywności

Le sac en papier - historia najsłynniejszej torby papierowej z nadrukiem

Historia papieru natron - od faraonów po ekologiczne pakowanie

Historia torby papierowej - jak stała się popularnym opakowaniem

Opłata recyklingowa 2018 - informator dla przedsiębiorcy

Używamy Cookies - Więcej
ZAMÓW KONTAKT
ZOSTAW SWÓJ E-MAIL LUB TELEFON

Drogi użytkowniku,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), informuję że:

  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim oprócz Zaufanych Partnerów.
  • Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.
  • Przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, a także do przenoszenia swoich danych osobowych tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
  • Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).
  • Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą podlegały profilowaniu.
  • Administratorem danych jest PCO LUMEX z siedzibą w Krośnie, przy ul. Pużaka 51B
  • Inspektorem ochrony danych jest Jan Nowak, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: info@papieroweopakowania.com

Pliki Cookies

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.

RODO

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP, a w przypadku złożenia zamówienia - imię, nazwisko oraz adres. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas na naszej stronie i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

  • Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z naszym serwisem w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.
  • Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi, dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.
  • Twoja dobrowolna zgoda. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie oraz gdy to my świadczymy takie usługi dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele muszą mieć możliwość przetwarzania Twoich danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne, i jeśli nie chcesz, nie musisz jej udzielać. Dzięki naszemu rozwiązaniu masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie. Twoje pozostałe uprawnienia wynikające z udzielenia zgody są opisane poniżej.


Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Przekazywanie danych

Twoje dane będą przetwarzane przez Administratora danych osobowych oraz i Zaufanych Partnerów, którym zostaną przekazane w celach analizy. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie przez nas wskazanych. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszej strony w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez Administratora danych osobowych. Możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. 

Zaufani Partnerzy

Dane osobowe o których mowy powyżej udostępniane są wyłącznie zaufanym partnerom w celach statystycznych oraz w celu realizowania dodatkowych usług dostępnych w serwisie.

Zaufanie partnerzy:

  • Google Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Yandex Metrica - w celach statystycznych, analizy danych
  • Smartsupp.com, s.r.o. - w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • Facebook, Inc. - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych
  • Hotjar Limited - w celach statystycznych, analizy danych, w celach marketingowych, w celach świadczenia usługi chatu on-line
  • R2G Polska Sp. z o.o. - w celach realizowania usług kurierskich
  • Poczta Polska S.A. - w celach realizowania usług kurierskich

Newsletter

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach i zakresie zgodnymi z realizacją usługi newsletter opisanej w Polityce prywatności. Jestem świadomy/a, że zgodę tą mogę w każdej chwili wycofać.”